38M Toldi
A Toldi harckocsikat a középharckocsi-századok között osztották fel, többnyire felderítési feladatokat láttak el, ennek a célnak kiválóan megfeleltek.
40M Nimród
A típust 1940-ben rendszeresítették, a gyorscsapatok páncél- és légvédelmi eszközeként alkalmazták. A gépágyúpáncélosok és repülőgépek ellen is használható volt, az utóbbi feladatra a forgó torony mellső kivágásának zárószerkezete tette alkalmassá. 1943 után harckocsik ellen csak szükségszerűségből, és rossz hatékonysággal alkalmazták.
40M Turán
Rendszeresítésére 1940 őszétől került sor, összesen 530 darab készült belőle. Összességében megállták a helyüket, bár a szovjet T-34-esekkel szemben rendre alulmaradt, és bonyolult szerkezete miatt gyakori volt a meghibásodás.
43M Zrínyi
Korszerű, feltűnően alacsony felépítésű jármű kitűnően bevált a harcban, bár csupán 60 darab készült belőle. Általában önálló osztályokként alkalmazták. Kisebb harcászati sikereket értek el vele.
7TP
A lengyel hadsereg általános harckocsi típusa. A tankok többségét 1939-ben a németek ellen bevetették, a legnagyobb részük megsemmisült.
A7V
A császári német hadsereg későn kezdte meg a harckocsik építését, így az első példányok csak 1918-ban kerültek ki a csapatokhoz. Mellesleg a szűkös ipari kapacitás miatt csak 20 példány készült belőlük. Ezek a harckocsik technikailag az angol harckocsik alatt meredtak.
Ansaldo CV-35
A Fiat cég által gyártott könnyű páncélzatú, gyenge fegyverzetű konstrukció már az abesszin hadjárat után elavultnak számított, és a spanyol polgárháborúban sem vált be. Bevetették még az 1940-41 évi észak-afrikai hadjáratban, azonban rövid időn belül az összes megsemmisült.
BT-2
1931. november 7-én a Vörös téren tartott hagyományos díszszemlén mutatkozott be az amerikai Christie konstrukciójú harckocsi. A valóban gyors járású harckocsik kielégítették a szovjet katonai doktrína igényeit. Körülbelül 5000 darab készült belőlük.
Char-B2
1939-től 1940 májusáig 320 db épült belőle, a francia hadsereg páncéloshadosztályaiba került beosztásra. A nehéz robosztus, oldalpáncélzattal is védett jármű megfelelően védett volt, de lassúsága és csekély manőverezhetősége miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 1941 után nem jutott szerephez
Churchill
1941-től a gyalogság támogatására alkalmazták, páncélvédettsége megfelelően erős volt, de mozgékonysága átlagon aluli.
Cromwell
Ez a típus 1941-ben jelent meg, de tömegesen csak 1944-45-ben került ki a csapatokhoz. Fegyverzet tekintetében általában alulmaradt a vele egyidejűleg szereplő páncélosokkal szemben, de mozgékonysága megfelelő volt.
Cruiser
Az angolok a harckocsi építés alapelveit az első világháborúban szerzett tapasztalatokat alapul véve az új angol harckocsikat a tűzerő-mozgékonyság-védettség hármas követelmény szem előtt tartásával fejlesztették ki. Ennek első példánya a Cruiser.
Crusader
Ez a típus a gyalogságot támogató harckocsik és az úgynevezett cirkáló harckocsik kategóriája közé esik. Ennek megfelelően 1942 és 1943 között alkalmazták. A jármű mozgékonysága átlagon felüli volt, de ehhez aránytalanul kicsi tűzerő és páncélvédettség társult.
Elefant
A Ferdinand Porsche által kifejlesztett és ezért Ferdinand-nak is nevezett rohamlöveg a kurszki csatában mutatkozott be. Ez a konstrukció a páncélosok ellen hatásosnak bizonyult, de önvédelmi fegyvere nem lévén a közelharcban a személyzet könnyen sebezhetővé vált. Összesen 90 darab készült belőle, és nem gyakorolt jelentős hatást a hadműveletekre.
Hetzer
A torony nélküli lapos rohamlöveg igen jól sikerült konstrukciónak bizonyult, bár a tűzerő kevésnek bizonyult, de ennek ellenére ebben a kategóriában az elsők közé tartozott.
Jagdpanther
A Vadászpárduc 1944 áprilisában jelent meg a csatamezőkön, főleg a keleti fronton, és rövid idő alatt félelmetes hírnévre tett szert. A hatalmas szovjet veszteségekben oroszlánrésze volt. A német ipar tönkrebombázása miatt csupán 382 darab készült belőle.
Jagdtiger
A Vadásztigris félelmetes fegyvernek bizonyult, mintegy 70 darab készült belőle. Az ellenséges páncélosokkal vívott ütközetek során minden esetben győztesen került ki. Hátránya kis számában és nehézkességében rejlett.
Joszif Sztalin
Mivel a T-34 nem bizonyult hatásosnak a német nehézpáncélosok ellen, egy erősebb harckocsira volt szükség. Így született meg a JSZ nehéz páncélos. Újításnak számított a torony hátuljára beszerelt légvédelmi löveg. Gyártását1944 elején kezdték meg, és ettől kezdve tömegesen alkalmazták.
KV-1A
A Kim Vorosilov (KV) nehéz harckocsi esetében már kijavították a T-35-ös hibáit: ez a jármű már mozgékonyabb, védettebb volt, egyedül tűzerő tekintetben meredt alul elődjénél. A történet másik pikantériája, hogy arról a Vorosilovról nevezték el, aki nem hitt a harckocsik jövőjében.
Lenin
Az első, már a szovjethatalom alatt készített harckocsi, a francia Renault cég által gyártott konstrukcióról lett koppintva. Az 1920-ban épült harckocsit a polgárháborúban bevetették a gyalogság, és a lovasság támogatására.
M-11/39
Gyártását 1938-ban kezdték meg, és 1940-ig 100 darab készült belőle. Valamennyi példányt Észak-Afrikában vetették be, de a brit offenzíva harcaiban hamarosan felmorzsolódtak.
M-13/40
A Fiat cég által 1940-43 gyártott 799 darab harckocsit Görögországban, majd Észak-Afrikában vetették be. Elődjétől az erősebb löveg, több géppuska, erősebb diesel-motor különböztette meg. Alacsony sebessége, rossz terepjáró képessége miatt így is alulmaradt a szövetséges típusokkal szemben. Az olasz páncéloshadosztályok zömét ez a harckocsi képezte.
M16 ST. Chamond
Forradalmi megoldásnak számított, mint gyalogságot támogató páncélozott löveg. 1917 novemberéig 400 db-ot készítettek belőle de csekély mozgékonysága miatt könnyű célpontot nyújtott az ellenség számára. A háború után nem fejlesztették tovább
M17 Char Légére
Franciaország legsikeresebb I világháborús harckocsija. Hosszú időn át tartották szolgálatban. Sorozatgyártása 1917-ben kezdődött, mint gyalogságot támogató harckocsi. Előnye, hogy egyszerű konstrukció, hátránya viszont a gyenge motor és a kis sebesség.
M3A5 General Grant
1940-ben került az amerikai hadsereg hadrendjébe, 1942-ben 317 darabot szállítottak a 8. brit hadseregnek Észak-Afrikába, ahol bevált Rommel Panzer III és Panzer IV harckocsik frontpáncélzatát 1000 méterről átütötte. 1943-tól tömegével került az amerikai hadsereg szolgálatába
M4A1 General Sherman
Az USA hadseregének alapvető páncélosa, összesen 49.234 darab épült belőle. Első bevetése az 1942. októberi el-alameini csatában volt, jó eredménnyel. Ettől kezdve valamennyi hadszíntéren megfordult, egészen 1955-ig hadrendben tartották. A Shetman legelőnyösebb tulajdonsága, hogy egyszerű felépítése miatt könnyen javítható, szerviz igénye igen alacsony. A konstrukció 1942-ben volt igazán korszerű, később rendre alulmaradt a német típusokkal szemben, de nagy száma, és tömeges bevetése ezt a hátrányt ellensúlyozhatta.
Mark I